Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een product bestellen?
Bestellen in de Landleven Webshop is eenvoudig. Producten in de shop kun je toevoegen aan je winkelwagen. In je winkelwagen kun je aantallen aanpassen en producten verwijderen.

Hoe kan ik een product betalen?
Je kunt je bestelling betalen via iDeal of bankoverboeking. Afhandeling van de betaling wordt gedaan door paymentprovider Mollie, een bedrijf gespecialiseerd in het veilig afhandelen van online betalingen.
Als je kiest voor een bankoverboeking krijg je een scherm te zien met daarop de betalingsgegevens. Daarnaast wordt er ook een bericht gestuurd naar je e-mailadres met instructies. Je krijgt 12 dagen de tijd om te betalen en de bestelling wordt verwerkt wanneer de betaling ontvangen is.
Betalingen die wij na deze termijn ontvangen worden automatisch teruggestort en de bestelling geannuleerd.

Wat is de levertijd van de producten in de Landleven webshop?
Voor de meeste producten geldt een levertijd van maximaal 3 dagen nadat de betaling ontvangen is.
Voor producten die niet vanuit ons verzendhuis verstuurd worden, kan een andere levertijd gelden. Indien dit zo is, wordt dit vermeld bij het product.

Hoeveel verzendkosten moet ik betalen?
De hoogte van de verzendkosten is afhankelijk van het product dat je bestelt. Voor de meeste producten geldt een bedrag van €1,95 als bijdrage in de verzendkosten. Bij producten die niet door de brievenbus passen is dit €2,95 of €4,95. Afhankelijk van de grootte van het pakket.
De definitieve verzendkosten kun je vinden in je winkelmandje.
Voor leveringen naar België gelden andere tarieven. Nadat u heeft aangegeven het product te willen versturen naar België, wordt in het winkelmandje de verzendkosten getoond voor België.

Ik woon niet in Nederland, kan ik bestellen in de Landleven Webshop?
Wij leveren binnen Nederland en België. Voor België gelden afwijkende verzendkosten. Deze worden getoond in het winkelmandje nadat het Belgische afleveradres is ingevuld.

Hoe kan ik een product ruilen?
Heb je een verkeerd product ontvangen of was het ontvangen product beschadigd? Neem dan binnen 14 dagen na ontvangst contact op met onze klantenservice op 088 - 435 08 00 (lokaal tarief) (maandag t/m vrijdag, van 09:00-17.00 uur. Of gebruik ons contactformulier om een e-mail te sturen.

Het product voldoet niet aan mijn verwachtingen, kan ik het terugsturen?
Bij de Landleven Webshop heb je het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van een product de koopovereenkomst te herroepen. Het product moet ongebruikt en in de oorspronkelijke staat geretourneerd te worden. Neem binnen 14 dagen na ontvangst contact op met onze klantenservice op 088 - 435 08 00 (lokaal tarief) (maandag t/m vrijdag, van 09:00-17.00 uur. Of gebruik ons contactformulier om een e-mail te sturen.